dilluns, 8 de setembre de 2014

ELS REFRANYS I L'EDUCACIÓ

A vegades usam un refrany per a completar una resposta o com imatge  simplificadora d'una situació que veim o vivim. Abusar dels refranys és "demodé" però cal tenir en compte que són una riquesa del llenguatge i que els hem de conservar. Avui en dia allò que es fa es canviar-los de sentit o actualitzar-los.
Si miram les publicacions sobre refranys veurem que els classifiquen per temes però mai he vist una categoria que sigui l'educació.

Per això, fa temps, em va interessar fer aquesta classificació pedagògica. 

La polivalència o ambigüitat del refranys permet afirmar una cosa i la contrària i això és interessant per a l'educació que sempre ha de proposar i no imposar.

Les principals recomanacions del refranys, sempre en to irònic i de bon humor, són molt interessants:
"aprendre no ocupa lloc", "la reflexió abans de tirar-se de cap", "investigar la veritat", "esforçar-se i perseverar per aconseguir", "donar bon exemple",...

El refranyer a més de ser un excel·lent instrument per a l'estudi de la llengua és una eina atemporal i universal.

ELS ASPECTES PEDAGÒGICS DEL REFRANYER

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada