Allò que jo
hauria volgut sentir respondre a la nova consellera.
(Qualsevol
coincidència amb la realitat és pura casualitat)
A cura d'en Pere Carrió
A cura d'en Pere Carrió
Senyora
consellera:
- Una de les
persones a qui més es culpava d'enquistar el conflicte ha estat destituïda, els
expedients han estat arxivats... Heu vingut a posar ordre?
En aquest darrer
tram de la legislatura ens hem adonat que hem fet les coses molt malament. La
Conselleria està paralitzada per diverses raons i encara més després de les
sentències desfavorables del TSJB. S'hauran de canviar moltes coses i hem
començat per les principals.
- Si Guillem
Estarellas no hagués dimitit, l'hauríeu destituït?
Evidentment que
si, perquè ell és una de les causes que ha impedit arribar a una acord amb el
sector educatiu. La destitució era una demanda general.
- Però hauríeu
prescindit d'aquesta persona?
Estarellas era el
conseller "de facto" i no hi cabíem tots dos.
- Fareu res
per evitar que els centres amb PTIL aprovats abans del 24 de setembre n'aprovin
de nous sense TIL?
És la seva opció.
Si troben que el TIL no és adequat a les seves necessitats lingüístiques podran
tornar als projectes lingüístics anteriors o modificar-los en allò que
considerin oportú, d'acord amb els òrgans competents.
- El cas és
que darrere molts d'aquests PTIL que
estan aprovats directors i inspectors denuncien pressions de la Conselleria.
Els voldran mantenir en aquestes circumstàncies?
Allò que ha de
presidir la gestió pedagògica dels centres és l'autonomia curricular i si
consideren que varen aprovar els projectes mancats d'aquesta premissa, hauran
d'actuar en conseqüència i reformar el PTIL de manera que tota la comunitat
educativa s'hi senti còmoda.
- Per tant, la
implantació del TIL és el vostre principal repte?
No exactament. Allò que volem és que els nostres alumnes a més de competència lingüística en
les llengües oficials, la pròpia i la de l'Estat, assoleixin també competència
en una tercera llengua estrangera tal com estableix el nostre estatut
d'Autonomia.
- Els pedagogs
afirmen que el TIL no té base tècnica. Falta assessorament i voluntat de
diàleg?
Si la pedagogia i
les evidències de resultats coincideixen en que la implantació del projectes
TIL ha estat un error, haurem d'acceptar que hi ha un problema important de
disseny. Segurament l'errada principal és haver imposat el projecte sense
assessorament i diàleg. Ara mateix ningú vol sentir parlar de TIL i haurem de
començar del principi, cercant acords.
- La
Conselleria ha actuat correctament tenint en un calaix vuit mesos la proposta
de resolució de l'instructor dels expedients de Maó?
D'entrada vull
demanar disculpes als directors expedientats. Em compromet a donar les
explicacions públiques al respecte quan hagi esbrinat perquè s'obriren els
expedients i perquè no es tancaren en el moment que l'instructor els va
finalitzar.
- Allò que
passa és que quan vós heu arribat a Educació aquest assumpte s'ha resolt,
després de més d'un any. Ha estat una represàlia política?
Ja he dit que en
saber allò que ha passat donaré les oportunes explicacions de manera pública
però entenc que aquests expedients podrien haver-se iniciat a partir d'una
decisió política i no administrativa.
- Parlau
d'autocrítica, ha faltat diàleg?
És evident que ha
mancat. A partir d'ara els compromís és arribar al màxim consens.
- Quina
impressió us n'heu enduit després d'aquesta primera ronda de contactes amb els
representants de la comunitat educativa?
Els sector
educatiu està implicat en millorar l'educació i me n'he adonat que sense ells
no podem avançar.
- Quins plans
teniu per aconseguir la pau social?
Escoltar les veus
dels que en sabem d'educació: la comunitat educativa.
A través de tots
els mitjans possibles hem d'arribar a trobar un consens en matèria educativa
que siguin les bases d'un pacte social i polític per l'educació de llarga
durada.
- Encara hi ha
una vaga indefinida convocada. Us asseureu amb els comitès de vaga, i això
inclou l'Assemblea de Docents?
Una vegada que el
TIL ja no sigui el problema els demés temes seran negociats amb intenció
d'arribar a acords que permetin desconvocar una vaga que dura massa. També amb l'Assemblea de Docents.
- En tot cas,
no us asseureu amb els Docents?
Els acords
primer s'hauran de prendre amb els Comitès de Vaga (sindicats i Assemblea de Docents) i quan arribi l'acord marc,
haurem de seure amb les meses sectorials per a tancar-los definitivament.
- Heu llegit
l'informe d'Adesma en què es posaven de manifest dades preocupants sobre el
sistema educatiu. Com pot ser aquesta la legislatura de les autopistes de
l'educació amb aquest escenari i si ni es reverteixen les retallades.
Allò que hem de
fer és planificar les dotacions pressupostàries necessàries per anar recobrant
allò que s'ha perdut en aquest temps de retallades. L'educació ha de ser una
prioritat en l'acció de govern.
- Però
substitucions de baixes no es fan fins a 15 dies, ho canviareu?
Evidentment les
substitucions mai poden ser automàtiques però tampoc han de perllongar-se més
del necessari. Si existeix la baixa, s'ha de substituir encara que sigui d'una
setmana.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada